
Pazaryeri’nde Kadir Gecesi’nde Sakal-ı Şerif Ziyarete Açıldı
Bilecik’in Pazaryeri ilçesinde muhafaza edilen Sakal-ı Şerif, Kadir Gecesi dolayısıyla vatandaşların ziyaretine açıldı.
Doğanlar Mahallesi Camisi’nde teravih namazı öncesinde Kadir Gecesi kapsamında mevlit programı düzenlendi. Programın ardından kılınan teravih namazı sonrası Sakal-ı Şerif ziyarete açılırken, kutsal emaneti görmek isteyen vatandaşlar camide yoğunluk oluşturdu. Pazaryeri Belediye Başkanı Zekiye Tekin de ziyarete katılanlar arasında yer aldı.
İlçede uzun yıllardır sürdürülen gelenek kapsamında Sakal-ı Şerif’in her yıl Kadir Gecesi’nde ziyarete açıldığı belirtildi.
Doğanlar Mahallesi Muhtarı Sinan Erbay, Sakal-ı Şerif’in Pazaryeri’nde 106 yıldır vatandaşların ziyaretine sunulduğunu ifade etti. Emanetin tarihçesine ilişkin bilgi veren Erbay, Sakal-ı Şerif’in Kurtuluş Savaşı sırasında Balıkesir’de düşman tarafından yakılan bir camiden alınarak Pazaryeri’ne getirildiğini söyledi.
Sakal-ı Şerif’i ilçeye getiren kişinin kardeşi Çerkez Şaban Efendi’nin emaneti koruyarak Doğanlar Camisi görevlisi Hatip Hüseyin Efendi’ye teslim ettiğini aktaran Erbay, tüm bilgilerin cami kayıtlarında yer aldığını kaydetti.
Erbay, yaklaşık bir asırdır Sakal-ı Şerif’i ziyaret eden Müslümanların, Peygamber Efendimize duydukları sevgi ve saygıyı tekbir ve salavatlarla ifade ettiğini sözlerine ekledi.










